luni, 26 octombrie 2015

Negativul color potrivit pentru culorile de toamna

Cred ca ne-am saturat cu totii de culorile fade ale naturii imbacsite de poluarea excesiva. Doar imediat dupa cate o ploaie de vara ne putem bucura de culori mai vii, o atmosfera mai transparenta si un camp vizual mai adanc, distingand clar obiectele pana hat-departe. Un pic de schimbare in bine se imtampla in timpul orelor de aur, cand totul parca se aprinde in culori calde, placute.

Din link-ul de mai sus, este evident de ce cineastii si fotografii prefera aceste ore pentru fotografie si productia cinematografica. Asadar, care este filmul negativ color care pune cel mai bine in evidenta aceste culori? Din pacate, nu va pot spune din experienta mea, insa va pot spune ce imi place cel mai mult din miile de poze vizualizate pe Flickr si 500px.


Kodak

 

1. Kodak Ektar 100


Glimmer and fade

Este regele in domeniu atunci cand expunerea este corecta. Are o paleta de culori extraordinara. Insa nu doar in timpul orei de aur este grozav. Ektar aprinde nuantele si in restul zilei, cand culorile devin fade. Reproducerea culorilor din natura nu este exacta insa tonul dat este foarte placut. Aduce un plus de delectare pentru omul plictisit. Insa poate exagera foarte tare cu acest ton diferit atunci cand nu este expus corect si rezultatul poate sa nu mai placa asa de mult. Ce facem atunci?

2. Kodak Portra 400


I know you get lost sometimes

In comparatie cu Ektar, culorile sunt mai sterse, insa suficient de vii ca sa devina favoritul majoritatii. De asemenea, incearca sa nu se departeze prea tare de culorile naturale, reusind sa redea nuantele pielii umane intr-un mod foarte placut, chiar unic. Din punctul meu de vedere, Portra adauga culorilor toamnei o nuanta mai accentuata de cafeniu-ruginiu, turtind un pic nuantele de verde. Pozele vintage pot fi simulate foarte usor folosind acest film, pe care ajungi sa-l adori in scurta vreme. Mai ales ca nu este deloc pretentios - suporta orice greseala de expunere fara ca fotografia sa fie afectata prea tare. Si daca ar fi sa-l definesc in doar cateva cuvinte, as zice doar atat: nostalgie si romantism.

Fujifilm


1. Fujifilm Superia X-TRA 400


Colorful Stability

Desi este un film ieftin si cu granulatie un pic mai mare (o imagine nu chiar asa de fina), surprinde printr-o paleta de culori reala, insa foarte vie. Pe langa galbenul auriu, Superia aprinde si verdele (atunci cand acesta exista in scena) in egala masura, prezentand un rezultat final foarte placut. Chiar si fara ajutorul orei de aur. S-ar putea sa va placa mai mult decat celelalte doua.

Alegerea mea


Cu toate ca sunt nerabdator sa incerc vestitul Ektar si avand in vedere si Superia de la Fuji, alegerea mea pentru filmul de zi cu zi este Kodak Portra 400. Un film care nu mi-a placut initial insa care mi-a starnit tot mai mult curiozitatea, pe masura ce "frunzaream" pozele, citeam recenziile si vizualizam filmele demonstrative de pe youtube. Mai jos, o poza facuta cu aparatul digital Nikon Coolpix L340, la care am aplicat un filtru de simulare a filmului Kodak Portra (cainele Lorenei. Tambur, se poate vedea in scena). Din pacate, astazi aceasta solutie este la indemana tuturor, o solutie care nu costa nici un ban si care este folosita in defavoarea filmului de celuloid. Chiar daca nu aduce nici pe departe cu filmul in cauza...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu