Cand modul Automat da gres

De multe ori modul Automat al aparatului da gres chiar si in conditii ideale de iluminare. Aparatele Nikon sunt cunoscute pentru rateurile care le dau pe modul automat in incercarea de a potrivi cantitatea de alb din fotografie. Cu alte cuvinte, fac multe poze proaste in acest mod.

Si le stergi si repeti procedura pana nimeresti, sau alegi manual balansul de alb. Sau le prelucrezi pe computer. Din pacate, atunci cand aparatul da gres, o face in stil mare si greseste si la focalizare, fara sa "raporteze" incidentul. Asa ca la examinarea de acasa, arunci o mare cantitate de poze ratate. Putine merita salvate prin post-procesare.

Nici poza de mai jos nu este prea grozava, insa originalul este teribil. Din pacate, s-au putut salva doar nivelul de detaliu si contrastul. Frunzisul din spate este neclar datorita lipsei de control al deschiderii diafragmei. Dar si din cauza ca lentila obiectivului este cam neclara in pozitia "wide". Ambele ar putea fi corectate prin micsorarea diafragmei. Nu poti face asta la un aparat complet automat :P . Lipsa modului manual este motivul pentru care nu poti folosi la maxim obiectivul Nikkor, un obiectiv de altfel excelent ("vestitele obiective Nikkor", cum ii place producatorului sa le prezinte).


Lorena, cautand un peisaj demn de fotografiat - imagine corectata pe computer cu Darktable si GIMP



Poza originala - facuta cu aparatul Nikon Coolpix L340

Ganditi-va bine cand luati un aparat, indiferent de motivul pentru care il luati. Toate au modul "Automat", insa doar cele cu un mod "Manual" cu un nivel total de control asupra functiilor aparatului merita efortul financiar de a-l achizitiona. Chiar daca veti fotografia toata viata pe modul "Automat", copilul caruia i-l veti face cadou mai tarziu, se va bucura sa vada ca aparatul este complet si numai bun pentru a invata fotografia. 

Sunt multe modelele care merita atentia, voi adauga mai jos o lista de aparate "Point and shoot" (compacte) bune (mai vechi, cu pret bun, sau mai noi) cand voi avea timp.

Camere compact recomandate

Nota: Camerele prezentate erau disponibile la data crearii articolului:

1 - Panasonic DMC-LF1 - este recomandarea mea nr,1, senzorul este mai mare decat al meu (calitate a imaginii foarte buna), zoom acceptabil (4x), control manual complet, obiectiv excelent, 3cm in mod macro, ofera si format RAW (daca intrati in domeniul fotografiei profesionale/comerciale o sa aveti nevoie de acest format);
2 - Olympus Stylus SH-1 - senzor mai performant decat al meu dar de aceeasi dimensiune, zoom bun (24x), control manual complet, obiectiv de calitate, 3cm in mod macro, format RAW;
3 - Panasonic Lumix TZ70 - senzorul este la fel de mic ca la Nikon Coolpix L340, insa pretul este un pic mai mare (justificat probabil de zoom-ul mai mare) (asa ca pica pe locul 3, zoom excelent (30x), obiectiv bun, peste medie, 3cm in mod macro, format RAW (momentan indisponibil - va fi adus in curand);


Alegerea mea

1 - Fujifilm FinePix X-Q2 - este compactul pe care mi-l doresc. Asa de tare, ca nu-l recomand la nimeni, de teama sa nu se epuizeze. Are un senzor performant, de 2/3", fara filtru antialiasing, zoom acceptabil (4x), control manual complet, obiectiv excelent, 3cm in mod macro, format RAW.

Mentiune speciala

1 - Ricoh GX200 VF Kit - se aduce cu precomanda. Are cel mai mare grad de setare, cele mai multe optiuni. Dimensiune senzor ca la Panasonic DMC-LF1, zoom acceptabil (3x), control manual avansat, obiectiv excelent, 1cm mod macro (egal cu al meu), format RAW.

Premiul special

1 - Fujifilm FinePix X30 - este si cel mai scump (alternativa mai ieftina la acest aparat este cel prezentat ca "Alegerea mea"). Desi este incadrat la clasa compact, este un pic mai mare. Dar si cel mai elegant. Are acelasi senzor excelent (nivelul de detalu este fantastic) ca la Fujifilm FinePix X-Q2, obiectiv excelent, zoom acceptabil (4x), 1cm mod macro, format RAW.  

Nota: ambele aparate Fuji de la clasa compact ofera simulare de film de celuloid Fujifilm Velvia, Provia, Astia, Classic Chrome, Sensia... 

Camere "Bridge" recomandate



Nota: camera de tip "Bridge" (care inseamna pod), face trecerea de la camerele compact, la camerele profesionale de tip "DSLR" sau "Mirrorless" (camera mea este de tip "Bridge", Nikon Coolpix L340, insa este sub nivelul compactelor cu control manual - Nikon Fixpix).

Singura camera din aceasta clasa pe care o recomand:

1 - Fujifilm Finepix S9400w - din pacate indisponibila. Este o camera exceptionala. Cititi specificatiile de pe situl vanzatorului.

Dupa cum ati observat, Fujifilm vine cu un nivel de calitate superior, la ambele clase. Si reuseste sa fie in frunte si la clasa "Mirrorless". Desigur, este producatorul meu preferat, asa ca in mod sigur sunt subiectiv. O alta optiune interesanta este Ricoh, preferat de profesionisti pentru "fotografia de strada". Cum spuneam mai sus, este aparatul cu cel mai puternic mod de configurare, insa inteleg ca asta nu este pentru toata lumea.

Ma opresc cu recomandarile aici, pentru ca urmeaza clasele profesionale, "Mirrorless" si "DSLR", foarte scumpe. Puteti gasi insa si chilipiruri la mana a doua, sau camere iesite din productie, al caror stoc trebuie epuizat.

Un exemplu de camera "Mirrorless" exceptionala aflata in lichidare de stoc (exemplarul prezentat este la second hand):

1. Fujifilm X-A1 - o camera mirrorless cu obiective interschimbabile, la pret de compact. Senzor exceptional, la nivelul DSLR-urilor "entry-level", cu un nivel de detaliu excelent, obiectiv excelent, etc... Atentie, fiind second-hand, nu o recomand, insa o prezint ca exemplu de chilipir (eu as lua-o fara sa clipesc, dar nu o pot recomanda).


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

7 simulari de film pentru camerele Fujifilm cu senzor X-TRANS V

5 seturi de retete pentru Ricoh III/IIIx

7 simulari de film pentru camerele Fujifilm cu senzor X-TRANS IV