Alte 7 simulari de film pentru camerele Fujifilm cu senzor X-TRANS IV

Alternativa

Pentru cei care gasesc simularile de film de pe situl Fuji X Weekly prea "vintage" pentru ei, prezint mai jos o alta selectie, pastrand cumva asemanarile cu lista anterioara (si tema, desigur) dar de data asta cu 6 dintre retete provenind de la europeni. Temele sunt mai intense si poate pe placul celor din batranul continent, tinand cont ca atmosfera este oarecum comparabila pe majoritatea teritoriului. Ca de obicei, primele 4 se vor vrea o inlocuire comparabila, ultimele trei fiind la liber, dar incercand sa se incadreze in tema filmografiei americane. Repet, as fi putut alege din repertoriul europenilor simulari de filme Kodak cunoscute, dar am preferat doar asemanarea cu ele, paleta de culori fiind mai vie - veti intelege vazand componenta retetelor.

1. Kodak Portra Urban

Ca inlocuitor la Portra 400 V2, la care multi se plangeau de acea tenta vernil. Proiectata special pentru mediul urban, cu aspect de Portra, potrivita pentru poze de dimineata pana seara, inclusiv orele albastre si de aur (prefer engleza pentru denumiri, dar daca articolul este in romana...).

Reteta propriuzisa si imagini-exemplu gasiti aici.



Or you can replace it with Kodak UltraMAX 400 based on Provia for that sweet color of the light (recipe and examples here) that you can't have on  any other simulation of the X-Trans version 4 sensor.




2. Indoor Angouleme

Cum spuneam, nu gasesc deocamdata inlocuitor pentru aceasta reteta asa ca o folosim si in aceasta lista. Fiind vorba de versiunea 4 a senzorului X-Trans, reteta asta se bazeaza pe Eterna, spre deosebire de cea de la versiunea 5 a senzorului care foloseste Nostalgic Negative unde arata intr-adevar fenomenal.

Reteta propriuzisa si imagini-exemplu gasiti aici.



3. Wanderlust

Inlocuitor pentru Timeless Negative. Are cumva acelasi aspect, e bazat pe Eterna si e potrivita pentru toate cazurile de lumina naturala, atat in exterior, cat si in interior. Autorul o recomanda pentru calatori-exploratori.

Reteta propriuzisa si imagini-exemplu gasiti aici.



4. Dawnstar

Inlocuieste reteta Pacific Blues si in ochii mei, arata ca filmul Fujifilm Fujicolor C200 expus corect in zi insorita si tiparit pe hartie fotografica Fujicolor Crystal. Ca nota suplimentara, imaginea-header a blogului meu este o poza folosind aceleasi film si hartie fotografica.

Reteta propriuzisa si imagini-exemplu gasiti aici.



5. Waldorf Astia, New American Color

Este tentativa autorului de a reda culorile New American Color, tehnologie care pune accentul pe culoarea maroniu-ciocolatie din scena, dand peliculelor americane o nuanta deosebita. Dar contrar normelor, unde aceasta simulare foloseste ca baza Nostalgic Negative, Eterna sau chiar Classic Chrome, de data asta este folosita Astia ca baza de lucru si iese surprinzator de bine. In pagina lui de web, autorul face referire la o alta reteta asemanatoare din care s-a inspirat, insa aceea este pe baza de subscriere si las la latitudinea voastra daca sa o faceti sau nu. Acea reteta in sine este fenomenala, dar tot tine de voi daca o vreti sau nu. Pana atunci, asta este numai buna. Asta este prima reteta la liber dintre cele trei de la finalul listei, unde incerc sa ofer alternative mai vivide care sa ofere cumva aceleasi posibilitati in a pune in evidenta momentele nostalgice. Deci nu o inlocuire propriuzisa, ci o noua propunere. Desigur, depinde de imaginatia fotografului care-si spune povestea.

Reteta propriuzisa si imagini-exemplu gasiti aici. Galerie useri aici.



6. Vintage Astia, o imitatie de Nostalgic Negative

Ca si reteta de mai sus, este un pic fortat sa folosesti ca baza culori specifice filmelor Fujicolor si asta se vede imediat in zile cu nori insa, in general reuseste sa dea un aspect de Nostalgic Negative, simulare de film prezenta in camerele noi, cu senzor versiunea 5. Kodacolor Ambience a trebuit sa plece, pentru ca facea nota distonanta cu tema setului (si oricum concura cu pozitia 1).

Reteta propriuzisa si imagini-exemplu gasiti aici.





7. Kodak Vericolor 160 VPS

Vericolor arata fantastic pe versiunea 5 a senzorului, folosind corect Nostalgic Negative si nu ma asteptam sa gasesc o interpretare si pentru senzorul 4, unde ai la dispozitie doar limitarile lui Classic Chrome. Dar cred ca a iesit destul de bine... Initial era programata o reteta pentru ora de aur (pentru golden hour se poate folosi cea de la punctul 4), dar cand am gasit Vericolor, nu am mai stat pe ganduri.

Reteta propriuzisa si imagini-exemplu gasiti aici.



Nota

Faptul ca aceste retete sunt pentru versiunea 4 a senzorului X-Trans, versiune inlocuita acum de cea cu numarul 5, face cumva aceasta lista aproape inutila, folositoare doar celor care au deja o astfel de camera. Si ca o problema si mai mare, multe din retetele destinate versiunii 4 nu vor arata la fel pe versiunea 5, necesitand cumva pastrarea obligatorie a camerelor cu versiunea 4 a senzoruluii, ridicand costurile in eventualitatea achizitionarii unei camere cu senzorul nou. Si din punctul meu de vedere, aceasta achizitie merita doar daca nu sunteti nevoiti sa vindeti vechea camera. Pur si simplu sunt complementare. Dar nu este nevoie sa fiti de acord cu mine :) .

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

5 seturi de retete pentru Ricoh III/IIIx

7 simulari de film pentru camerele Fujifilm cu senzor X-TRANS V

7 simulari de film pentru camerele Fujifilm cu senzor X-TRANS IV